Suomen Vientiluotto Oy:stä Finnvera Oyj:n tytäryhtiö

Finnvera Oyj:n ylimääräinen yhtiökokous päätti 5.5.2004 pidetyssä kokouksessa korottaa yhtiön hallituksen esityksen mukaisesti Finnvera Oyj:n osakepääomaa 8 415 000 eurolla. Korotuksen jälkeen yhtiön osakepääoma on 196 605 000 euroa.

Osakepääoman korotus toteutettiin siten, että Suomen valtio merkitsi kaikki 495 uutta osaketta. Valtio maksoi osakkeiden merkintähinnan luovuttamalla Finnvera Oyj:lle Suomen Vientiluotto Oy:n koko 220 kappaleen osakekannan. Järjestelyn jälkeen Suomen Vientiluotto Oy:stä tuli Finnvera Oyj:n kokonaan omistama tytäryhtiö.

Suomen Vientiluotto Oy:n varsinainen yhtiökokous valitsi 4.5.2004 Suomen Vientiluotto Oy:n hallituksen varsinaisiksi jäseniksi liiketoimintajohtaja Topi Vesterin, lakiasiainjohtaja Marja Karimeren ja kehitysjohtaja Esko Elon Finnverasta sekä vanhempi hallitussihteeri Ilpo Nuutisen valtiovarainministeriöstä ja johtaja Jyrki Wirtavuoren Fide Oy:stä.

toimitusjohtaja Markku Mäkinen, Finnvera Oyj, puh. 020 460 7321
toimitusjohtaja Matti Virtanen, Suomen Vientiluotto Oy, puh. 09-6185 7400
apulaisjohtaja Juhani Sutinen, Finnvera Oyj, puh. 020 460 3343

Suomen Vientiluotto Oy tarjoaa viennin rahoitusta OECD-ehtoisilla luotoilla, lyhytaikaisilla luotoilla sekä puiteluotoilla. Internet: www.fec.fi