Content Section
Uutiset

Kauppalehden kasvajat kiertue tavoitti ja palkitsi kasvuyrityksiä

Published date

Team Finland oli mukana huhti-toukokuussa järjestetyllä Kauppalehden kasvajat -kiertueella, joka matkasi halki Suomen tavaten ja palkiten kasvuyrityksiä. Helsinkiin 25. toukokuuta päättynyt kiertue tavoitti viidellä paikkakunnalla satoja kasvuyrityksiä. Huolenaiheeksi nousi mistä löytää lisää kasvuyrityksiä, jotka vetäisivät Suomen talouden kasvuun.

Suomen kovimmaksi valitun kasvuyrityksen Kiosked Oy:n Micke Paqvalén sekä Tero Ojanperä.

Kasvajat-kiertueella palkittiin viisi lupaavaa kasvuyritystä. Keski- ja Itä-Suomen vuoden Kasvajaksi nimettiin valoa ohjaavia komponentteja valmistava joensuulainen Nanocomp. Oulussa Kasvajat-tunnustus annettiin eristyslasia valmistavalle Best Glassille Nivalasta. Tampereella palkinnon sai palautejärjestelmiä tarjoava HappyOrNot. Turussa voittaja oli Anders Innovations, joka kehittää avoimeen lähdekoodiin perustuvia verkkoliiketoiminnan kaupankäyntialustoja ja -ratkaisuja.

Kiertue huipentui Helsingissä 25. toukokuuta järjestettyyn gaalaan, jossa koko Suomen kovimmaksi kasvuyritykseksi valittiin internetissä mainosverkostoa tarjoava Kiosked Oy. Espoolainen Kiosked välitti tammi-maaliskuussa yli viisi miljardia mainosta 250 miljoonalle kuluttajalle eri puolilla maailmaa.

Team Finland oli mukana Kasvajat-kiertueella tuomassa eväitä ja neuvoja yritysten kasvupolulle. Suomi kaipaa kasvuyrityksiä talouden vetureiksi, mutta silti hyvin suuri osa kasvusta lepää vain muutaman yrityksen harteilla. Team Finlandin tavoitteena on pk-yritysten viennin kaksinkertaistaminen vuoteen 2020 mennessä.

- Team Finlandia tarvitaan Suomessa todella paljon, ja suunta on nyt oikea, kiteytti voittaja Kiosked Oy:n toimitusjohtaja Micke Paqvalén.

Jaa sivu: