Mitä tietoja ja liitteitä hakemukseen tarvitaan
Kun haet rahoitusta sähköisessä asiointipalvelussamme, sinulta kysytään mm. seuraavia tietoja:
- Yrityksen, yrittäjän ja yrityksen omistajan perustiedot
- Kuvaus rahoitettavasta hankkeesta
- Suunnitelma hankkeen kokonaisrahoituksesta
- Julkiset tuet (esim. Business Finlandin, Ely-keskuksen tms. avustukset), jotka kohdistuvat samaan kokonaisrahoitukseen
Lisää hakemukseesi mukaan seuraavat tiedot joko liitteenä tai suoraan hakemukseen:
- Liiketoimintasuunnitelma
- Tulossuunnitelma kolmelle seuraavalle vuodelle
Toimivalta yritykseltä tarvitsemme lisäksi:
- kolmen edellisen tilikauden tilinpäätöstiedot
- kuluvalta tilikaudelta viimeisimmän käytettävissä olevan tiedon
Kun kyseessä on yrityskauppa, liitä mukaan myös:
- ostettavan yrityksen kolmen edellisen tilikauden tilinpäätöstiedot
- yhtiöjärjestys tai yhtiösopimus, jos sellainen on saatavilla
Hakemukseen voit lisätä myös muita liitteitä, joita pidät tärkeinä hakemuksen käsittelyn kannalta. Esimerkiksi kasvun suunnittelussa on tärkeää huomioida mm. kassavarojen riittäminen, joka pyritään varmistamaan kassavirtalaskelmalla.