Finnveran asiointipalvelut uudistuvat – Muutokset näkyvät ensimmäiseksi yritys- ja henkilöasiakkaidemme asiointipalvelussa maanantaina 5.6.2023
Published date
Finnveran sähköiset asiointipalvelut uudistuvat vuosien 2023–2024 aikana, jolloin palveluita siirretään vaiheittain uudelle asiointialustalle. Uudistuksen ensimmäisessä vaiheessa, maanantaina 5.6., yritys- ja henkilöasiakkaiden asiointipalvelun etusivu ja osa palveluista uudistuu.
Siirtymäaikana asiointipalvelun uusi etusivu ohjaa käyttäjän eteenpäin oikeaan palveluun. Kun olet hakemassa yritys- tai henkilöasiakkaana takausta tai lainaa, pääset asioimaan uudistuneessa asiointipalvelussamme. Uudistuneessa palvelussamme voit seurata lähetyn hakemuksen tilaa, toimittaa lisäliitteitä ja hyväksyä rahoituspäätöksen.
Myös yrittäjälainan hakeminen ja siihen liittyvät toiminnot siirtyvät uudistuneeseen palveluun kesäkuun 2023 aikana.
Rahoittajakumppaneiden asiointipalvelu pysyy toistaiseksi ennallaan. Uudistunut rahoittajakumppaneiden palvelu tulee käyttöön vuoden 2024 alkupuolella.
Asiointipalvelut uudistuvat palvelu ja osio kerrallaan vuosien 2023–2024 aikana
Siirtymävaiheen aikana käytössä ovat sekä vanha että uudistunut asiointipalvelu. Yrityksen aikaisemmat hakemukset sekä niihin liittyvät päätökset ja liitteet löytyvät sen asiointipalvelun puolelta, jossa ne ovat alun perin tehty. Siirtymävaiheen aikana asiointipalvelun etusivu ohjaa kävijän oikeaan palveluun.
Vuoden 2023 aikana uuteen asiointipalveluun siirtyvät tilinpäätöstietojen toimittaminen, muutoshakemuksen tekeminen myönnettyyn rahoitukseen ja Viestit-osio. Viejille suunnatut asiointipalvelut uudistuvat vuoden 2023–2024 vaihteessa.
”Uudistuksen tavoitteena on parantaa palvelujen laatua niin käytettävyyden, saavutettavuuden ja teknisten ratkaisujen osalta. Uudistunut asiointipalvelumme huomioi entistä paremmin käyttäjien tarpeet, toimii mobiililaitteilla ja tulee olemaan uudistuksien jälkeen toiminnoiltaan aiempaa palvelua laajempi”, kertoo Finnveran kehitysjohtaja Minna Kaarto.
Tavoitteena on, että kaikki asiointipalvelut ovat uudistettu vuoden 2024 loppuun mennessä.
Tältä uudistunut yritys- ja henkilöasiakkaan asiointipalvelu näyttää
Uudistuksen jälkeen yritys- ja henkilöasiakkaiden asiointipalveluun kirjaudutaan uudelta etusivulta ja uudesta osoitteesta. Linkki asiointiin löytyy edelleen tutusta paikasta Finnvera.fi-sivuston oikeasta ylälaidasta.
Rahoittajakäyttäjien kirjautuminen asiointipalveluun pysyy ennallaan.
Yritys- ja henkilöasiakkaan asiointipalvelun etusivu ohjaa kävijän asioimaan oikean asiointipalvelun puolelle. Kun olet kirjautunut palveluun, palvelu ohjaa sinut hakemuksen täyttämiseen valitsemasi rahoitustarpeen perusteella.
Uudistuksen myötä muun muassa takauksen tai lainan hakeminen yritykselle tai henkilöasiakkaana on entistä selkeämpää.
Lisäksi uudistuneessa asioinnissa voit seurata lähetetyn hakemuksen tilaa, toimittaa hakemukseen lisäliitteitä ja hyväksyä rahoitustarjouksen.
Lisätietoja:
Asiakaspalvelumme auttaa tarvittaessa rahoituksen hakemiseen ja asiointiin liittyvissä kysymyksissä.
Asiakaspalvelu
(ma-pe klo 9–16.15)
Puh. 029 460 2580
asiakaspalvelu(at)finnvera.fi