Vientitakuiden hakeminen uudistui sähköisessä asioinnissa
Published date
Finnveran vientitakuiden hakeminen uudistui käyttäjäystävällisemmäksi Finnveran sähköisessä asioinnissa torstaina 24.3.2022.
Mikä muuttuu?
Sähköisessä asioinnissa hakemus mukautuu vastaustesi mukaisesti ja on siten käyttäjäystävällisempi PDF-lomakkeeseen verrattuna. Uudistuksen myötä sähköinen hakemus ja verkkosivuilta löytyvät PDF-hakemukset vastaavat sisällöltään toisiaan. Voit hakea luottoriski-, laskusaatava-, ostajaluotto- ja vekselitakuita sähköisesti.
Uudistuksen myötä käytössäsi on myös alustava hakemus ostajaluottotakuuseen liittyen. Alustavaa hakemusta voit hyödyntää tilanteissa, joissa haetaan Suomen Vientiluoton rahoitusta tai korontasausta ja tiedot ovat vielä vähäiset, koska hakemus tulee jättää ennen kauppasopimuksen allekirjoitusta. Alustavan hakemuksen voit päivittää sähköisessä asioinnissa varsinaiseksi hakemukseksi myöhemmin, kun kauppa on varmistunut ja hakemuksen kannalta oleelliset tiedot ovat käytettävissä.
Hakemuksen tekeminen
- Kirjaudu sähköiseen asiointiin
- Valitse etusivulta ”Hae vientitakuuta”
- Täytä hakemus ja lähetä se Finnveralle
Hakemuksen voit tallentaa myös keskeneräisenä ja palata siihen myöhemmin. Keskeneräiset ja jo lähetetyt vientitakuuhakemukset löydät sähköisen asioinnin arkistosta Vientitakuuhakemukset-välilehdeltä.
Huomioithan, että voit jättää myös vienti-ilmoitukset sähköisessä asioinnissa Vientitakuut-välilehdeltä. Uudistimme sähköisen asioinnin vienti-ilmoitukset aiemmin ja se on saanut asiakkailta erinomaista palautetta.