Finnveran asiointipalvelun viejän palvelut uudistuvat keskiviikkona 22.5.2024
Published date
Finnveran asiointipalvelun viejän palvelut uudistuvat keskiviikkona 22.5.2024. Uudistuksessa viejän palvelut siirtyvät uudelle asiointialustalle, jolle siirtyvät kaikki vanhasta asiointipalvelusta tutut toiminnot. Uudistus ei vaikuta palveluun kirjautumiseen, vaan asiointiin kirjaudutaan edelleen Suomi.fi-tunnistautumisen kautta, ja jo tehdyt valtuutukset ovat voimassa myös uudistuksen jälkeen.
Huomioi nämä asiat uudistuksessa
- Vanhan asiointipalvelun kautta lähetettyjen vientitakuu- ja korotushakemuksien sekä vienti- ja viiveilmoituksien pdf-tulosteet eivät siirry uudistuneeseen asiointipalveluun. Samoin keskeneräiset vienti- ja korotushakemukset häviävät asiointipalvelusta muutoksen yhteydessä. Lähetetyt hakemukset ja ilmoitukset säilyvät kuitenkin Finnveralla.
- Jotta keskeneräiset hakemukset eivät häviäisi uudistuksen myötä, varmistathan, että keskeneräiset hakemukset on viimeistelty ja lähetetty Finnveralle viimeistään tiistaina 21.5.2024 klo 15.00 mennessä. Vaihtoehtoisesti uuden vientitakuu- tai korotushakemuksen täyttämisen voi aloittaa uudella asioinnin alustalla keskiviikosta 22.5.2024 alkaen.
- Jos haluatte säilyttää hakemukset ja/tai ilmoitukset, jotka on jo lähetetty Finnveralle, haethan halutut pdf-tulosteet asioinnista talteen viimeistään tiistaina 21.5.2024 klo 15.00 mennessä.
- Viejän palvelut löytyvät sisäänkirjautumisen jälkeen asiointipalvelun etusivulta kohdasta "Viejän palvelut", tai etusivun vasemmasta osiosta kohdasta OMAT TIEDOT/ Vientitakuupalvelut ja + LUO UUSI / Vientitakuuhakemus.
- Vientitakuuhakemus alkaa edelleen tarpeen määrittelyllä, jolla asiointipalvelu selvittää vientitakuuhakemuksen tuotteen/tyypin (luottoriski-, laskusaatava-, vekseli- tai ostajaluottotakuu). Uudistuksen myötä olemassa olevalle jatkuvan viennin luottoriskitakuulle pääsee hakemaan uutta luottorajaa myös suoraan vientitakuuhakemuksen tarpeiden määrittelyn ensimmäisestä vaiheesta. Uudistus nopeuttaa tarpeen määrittelyn täyttämistä.
Finnvera uudistaa asiointipalveluitaan vaiheittain vuosien 2023–2025 aikana
Uudistus on osa isompaa sähköisten asiointipalveluidemme kokonaisuudistusta, jossa palveluita siirretään vaiheittain uudelle asiointialustalle vuosien 2023–2025 aikana. Jo aiemmin Finnvera on uudistanut yritys- ja henkilöasiakkaiden sähköisiä asiointipalveluja.
Lisätietoja uudistuksesta
Asiakaspalvelumme auttaa sähköisiin asiointiin ja hakemusten täyttämiseen liittyvissä kysymyksissä.