Uudistuksia Finnveran sähköisessä asiointipalvelussa 13.12.2023 alkaen
Finnveran sähköisen asiointipalvelun uudistukset jatkuvat 13.12.2023, kun muutoksen hakeminen myönnettyyn rahoitukseen, viestin lähettäminen Finnveralle ja tilinpäätöstietojen toimittaminen siirtyvät uudistuneelle asiointialustalle. Lisäksi pankin hakeman Finnvera-takauksen rahoitustarjous on jatkossa nähtävissä uudistuneen palvelun puolella.
Uudistus on osa isompaa sähköisten asiointipalveluidemme kokonaisuudistusta, jossa palveluita siirretään vaiheittain uudelle asiointialustalle vuosien 2023–2024 aikana. Siirtymävaiheen aikana käytössä ovat rinnakkain sekä vanha että uudistunut asiointipalvelu. Palvelun etusivu ohjaa kävijän oikean asiointipalvelun puolelle. Yrityksen aikaisemmat hakemukset sekä niihin liittyvät päätökset ja liitteet löytyvät sen asiointipalvelun puolelta, jossa ne ovat alun perin tehty.
Muutoksen hakeminen myönnettyyn rahoitukseen
Voit hakea sähköisessä asiointipalvelussamme esimerkiksi maksuohjelman muutosta, lyhennysvapaata tai muutosta vakuuksiin.
Viestin lähettäminen Finnveralle
Viestit-välilehdellä voit ilmoittaa Finnveralle nimi- ja yhteystietojen muutoksen, yrityksen verkkolaskuosoitteen, yrityksen tai henkilön tilinumeron sekä lähettää vapaamuotoisia viestejä Finnveran asiantuntijoille.
Tilinpäätöstietojen toimittaminen asiointipalvelumme kautta
Finnvera pyytää vuosittain kirjeitse asiakasyrityksiään toimittamaan yrityksen uusimmat tilinpäätöstiedot sähköisen asiointipalvelun kautta, jos tilinpäätöstietoja ei ole saatavilla Patentti- ja rekisterihallituksen kautta. Pyydetyt tilinpäätöstiedot voi lähettää asiointipalvelumme Vuosittaiset tilinpäätöstiedot -välilehdellä. Tilinpäätösanalyysin valmistuttua yrityksen tilinpäätösanalyysipalaute on nähtävillä Vuosittaiset tilinpäätöstiedot -välilehdellä.
Pankin hakeman Finnvera-takauksen rahoitustarjous on nähtävissä jatkossa uudistuneessa asiointipalvelussa
Kun oma pankkisi on hakenut yrityksesi puolesta Finnvera-takausta, saat rahoitustarjouksen uudistuneeseen asiointipalveluumme. Ilmoitus palveluun saapuneesta rahoitustarjouksesta lähetetään sähköpostitse hakemukseen nimetylle yhteyshenkilölle. Jos yrityksesi on hakenut Finnveran alku- tai pk-takausta, oma pankkisi on sinuun yhteydessä.
Finnveran asiointipalvelut uudistuvat vaiheittain vuosien 2023–2024 aikana
Viejien ja rahoittajakumppaneiden asiointipalvelut uudistuvat alkuvuoden 2024 aikana. Tavoitteena on, että kaikki asiointipalvelut ovat uudistettu vuoden 2024 loppuun mennessä.
Lue lisää uudistuksesta: Finnveran asiointipalvelut uudistuvat – Muutokset näkyvät ensimmäiseksi yritys- ja henkilöasiakkaidemme asiointipalvelussa maanantaina 5.6.2023